Ojoj nu har det gått ett helt år och kursen lider mot sitt slut.
Denna termin har jag gått på föräldraledighet så jag har svårt att skriva om hur och vad mitt arbetslag arbetar med. Men jag är säker på att de fortsätter utforska iPaden och möjligheterna med den. Jag och min sida är helt såld på den. Det är till och med så att jag skaffat iPhone för jag använde paddan så mycket hemma och ville ha samma appar med mig på resan till jobbet. Jag har lärt mig mycket om olika appar, och även lärt mig att man måste få prova praktiskt för att lära sig. Det samma gäller för olika appar, ta hem och prova är det enda sättet att hitta de rätta apparna. Det gäller även för de appar vi har på iPaden på jobbet. Vi pedagoger väljer ut pedagogiska appar men sedan måste barnen få prova dem innan vi vet hur bra de egentligen är.
Men vad har jag lärt mig under detta år? För att se det har jag fått gå tillbaka och läsa allt jag skrivit i bloggen, och det verkar som om jag har fått ett vidare grepp om begreppet pedagogisk dokumentation men jag tror aldrig man blir fullärd, det finns alltid nya aspekter eller sätt att dokumentera på eller tänka kring pedagogisk dokumentation. Det finns nog lika många sätt att reflektera kring pedagogisk dokumentation som det finns pedagoger. Jag upplever att när jag pratar med kolleger om pedagogisk dokumentation så har vi aldrig riktigt samma syn på det, vilket jag tycker är bra och det ger upplevelsen av att man aldrig riktigt pratat färdigt i ämnet, det finns alltid något nytt att lära av varandra.
- Posted using BlogPress from my iPad
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar